Pages

About

Labels

Blogroll

kutipan pesan

hai ..... senang kalian datang ke blog ku saya akan menyajikan beberapa kisah dan nasehat seputar islam, mari kita simak dengan baik

Labels

Categorias

Forum

wibiya widget

daun

follow me

Powered By Blogger

Labels

Labels

About Me

Foto Saya
universal soldier[tentara dunia]
Lihat profil lengkapku

follower

ym

Senin, 25 Juli 2011

tentang yahudi

News of the World bukti suara Yahudi kuasai jagat

DUNIA kewartawanan  tidak mungkin melupakan tarikh 10 Julai 2011 apabila  akhbar tabloid Britain, News of the World diterbitkan buat kali terakhir --  menamatkan sejarah  168 tahun ‘berita eksklusif dan  skandal’ --  dengan muka depannya  tertulis ‘Thank You and  Goodbye’ (Terima Kasih dan Selamat Tinggal).
News of the World terkenal sebagai  akhbar mingguan  mendapat jualan tertinggi di Britain kerana laporan sensasi  gara-gara  pencerobohan telefon.

Dengan reputasi   7.5 juta pembaca setia setiap minggu, pemiliknya Rupert Murdoch  pernah  dianggap  raja media yang boleh melakukan apa saja untuk menguasai dunia. Murdoch juga  hartawan  Yahudi  yang menguasai organisasi  The Wall Street Journal, Twentieth Century Fox, The New York Post,The Times dan Dow Jones & Company.
  News of the World  dianggap gaya tipikal Yahudi  menguasai minda manusia. Ia bukan saja merisik pejabat  tokoh politik dan seniman tersohor dunia, bahkan menceroboh  talian istana dan pejabat Perdana Menteri Britain. Hak peribadi Ratu Elizabeth, Puteri Diana dan  Putera Charles pernah dicabul. Kehidupan bekas bintang bola sepak England, David Beckham diselongkar secara leluasa. Hak peribadi mereka  menjadi bahan eksklusif di tangan wartawan. Peminat dan pembaca  terlalu senang mendapat cerita ranjang  tanpa perlu menapis  kebenaran  fakta.

Lebih malang lagi, keghairahan  News of the World  dikaitkan juga dengan usaha terancang Yahudi    memburukkan individu  kontroversi beragama Islam dengan segala keserakahan peribadi. Anwar Saddat, Sukarno,  Hosni Mubarak, Shah Iran, Omar Shariff dan Idi Amin  pernah menjadi fokus. Wartawan seolah-olah berkuasa sebagai tuhan yang menentukan dosa seseorang insan. Media tanpa silu melaporkan hal   peribadi dengan warna yang mengghairahkan.

Bagaimanapun menjadi misteri apabila Murdoch terlalu senang menghentikan edaran  News of the World tanpa penjelasan lanjut. Apakah kerana akhbarnya disiasat, maka  News of the World  terus ditutup dan 200 pekerja hilang jawatan?

Murdoch seperti kebanyakan Yahudi lain, mempunyai pelbagai helah. Dia mempunyai  strategi untuk mengelak  reputasinya terdedah dan ke mana perginya wang keuntungan industri media disalurkan.   Ada yang mengaitkan Tel Aviv antara penerima sumbangan terbesar industri media tersohor.

 Dari segi angka, bangsa Yahudi hanya 14 juta  di seluruh dunia, dengan  tujuh juta di Amerika Syarikat, lima juta di Asia, dua juta di Eropah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap seorang Yahudi, ada 100  Muslim (1:100). Namun Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada umat Islam.  Tentunya fungsi media  tidak boleh ketepikan.  Tokoh   Yahudi  menguasai media termasuk Wolf Blitzer (CNN); Barbara Walters (ABC News); Eugene Meyer (Washington Post); Henry Grunwald (Ketua Editor Time); Katherine Graham (penerbit The Washington Post); Joseph Lelyyeld (Editor Eksekutif, The New York Times) dan Max Frankel (The New York Times). Merekalah yang  mencorakkan pemikiran sejagat.   Hari ini isu kebebasan sering dikaitkan sebagai perjuangan hak. Ada yang sanggup menggunakan media sebagai propaganda perang era moden. Zaman pasca Perang Dingin dianggap simbol kejayaan Yahudi menguasai dunia.

Penguasaan media  menjadi  agenda utama  mempengaruhi pandangan massa.  Murdoch  dan rakan Yahudi lain  tidak terkecuali menguasai pusat media di Hong Kong, Singapura dan Australia. Laporan kritikal  mengenai Malaysia tentunya mudah difahami agenda mereka kerana ada dalam kalangan kita sendiri yang bersekutu untuk merosakkan imej negara pada peringkat global.

 News of the World sudah menjadi tinggalan sejarah. Namun warisan media sensasi belum tentu berakhir. Malaysia akan terus menjadi mangsa dengan pelbagai kerenah dan helah! - Berita Harian, 18 Julai 2011

0 komentar:

Posting Komentar